Plán ďalšieho vzdelávania pre školský rok 2017/2018
Strednej odbornej školy Ivanská cesta 21 823 75 Bratislava samostatnej príspevkovej organizácie s právnou subjektivitou.
Zriaďovateľom SOŠ je Bratislavský samosprávny kraj Sabinovská 16, 820 05 Bratislava.
Plán ďalšieho vzdelávania bol prerokovaný v pedagogickej rade školy 25. 09. 2017 a predložený zriaďovateľovi.
Ďalšie vzdelávanie tvorí súčasť celoživotného vzdelávania. Uskutočňuje sa prostredníctvom formálneho a neformálneho vzdelávania a informálneho učenia sa. Umožňuje každému doplniť, rozšíriť a prehĺbiť si získané vzdelanie a uspokojiť svoje záujmy. Uskutočňuje sa v inštitúciách ďalšieho vzdelávania, v školách, školských a mimoškolských zariadeniach a samoštúdiom.
1. Celoživotné vzdelávanie
Pojem celoživotné vzdelávanie (ďalej len „CŽV“) bol definovaný už v Memorande EK o celoživotnom vzdelávaní ako cielená nepretržitá vzdelávacia činnosť, ktorej účelom je zlepšovať vedomosti, zručnosti a kompetencie. Európska komisia v najnovšom oznámení pre Európsku radu o implementácii Lisabonskej stratégie vníma CŽV ako koncept zastrešujúci všetky systémy vzdelávania – formálne, neformálne, informálne a všetky stupne vzdelávania predškolské vzdelávanie, vzdelávanie na základnej škole, strednej škole a vysokej škole a ďalšie vzdelávanie.
Formálne vzdelávanie
Je zámernou činnosťou a uskutočňuje sa organizovane a štrukturovane vzhľadom na miesto, ciele, čas a prostriedky. Vzťahuje sa k inštitúciám určeným na vzdelávanie a odbornú prípravu. Vedie k nadobudnutiu kvalifikácie a udeleniu oficiálne uznávaných dokladov.
Neformálne vzdelávanie
Prebieha popri hlavných prúdoch vzdelávania a odbornej prípravy a zvyčajne nie je ukončené vydaním oficiálnych dokladov o získaní kvalifikácie. Môže sa organizovať na školách mimo ich hlavnej činnosti, v organizáciách, ktoré boli vytvorené na doplnenie programov vzdelávania vo formálnom systéme, na pracoviskách, v záujmových organizáciách a pod.
Informálne učenie sa
Je prirodzenou súčasťou každodenného života. Na rozdiel od formálneho a neformálneho vzdelávania sa, nemusí byť zámerné a uvedomované. Vzdelávajúci sa nemusí ani rozpoznať, ako prispieva k jeho vedomostiam a zručnostiam.
Celoživotné poradenstvo
Predstavuje komplex poradenských služieb poskytovaných s rozličným disciplinárnym zameraním. V najužšom vzťahu k stratégii CŽV a budovaniu vedomostnej ekonomiky je zo spektra týchto rovnocenných služieb celoživotné kariérové poradenstvo chápané ako „pomoc jednotlivcom akéhokoľvek veku pri rozhodovaní o otázkach vzdelávania, odbornej prípravy, voľby zamestnania a rozvoji kariéry v ktorejkoľvek fáze ich života“.
Učiaci sa región
regionálna sieť zainteresovaných inštitúcií v oblasti vzdelávania a zamestnanosti, vytvárajúca na mieru šité služby a projekty poskytovania celoživotného vzdelávania a celoživotného poradenstva.
Vzdelávacia aktivita
Akákoľvek organizovaná aktivita jedincov v ucelenej programovo-obsahovej a organizačnej forme, s definovaným obsahom, cieľmi a očakávanými výstupmi pre účastníka. Pre účely akreditácie vzdelávacích aktivít v neformálnom vzdelávaní, ktoré vedú k získaniu čiastkovej alebo úplnej kvalifikácie, sa za vzdelávaciu aktivitu považuje program, ktorý má časový rozsah 40 a viac hodín výučby.
2. Profilácia školy
Škola pripravuje žiakov na výkon povolaní a odborných činností zodpovedajúcich príslušným učebným a študijným odborom.
Zabezpečuje teoretické vyučovanie, praktické vyučovanie a výchovu mimo vyučovania. Poskytuje rôzne formy denného a externého štúdia. Organizuje rekvalifikácie. V základnom predmete činnosti poskytuje ďalšie vzdelávanie, ako verejnoprospešnú činnosť. Vykonáva podnikateľskú činnosť v oblasti prenájmu nebytových priestorov a poskytovania služby v ubytovaní v súlade s platnými predpismi. Prostriedky získané podnikaním využíva na skvalitnenie hlavnej činnosti.
Škola vyučuje žiakov:
- v 4 – ročných študijných odboroch, v ktorých štúdium sa končí maturitnou skúškou,
- v 3 – ročných učebných odboroch, v ktorých štúdium končí záverečnou skúškou a vydaním výučného listu,
- v 2 –ročných učebných odboroch, v ktorých sa štúdium končí záverečnou skúškou
- v dennom 2 – ročnom nadstavbovom štúdiu vyučuje v študijných odboroch, v ktorých sa štúdium končí maturitnou skúškou,
- v diaľkovom 3 – ročnom nadstavbovom štúdiu v študijných odboroch, v ktorých štúdium končí maturitnou skúškou.
- v externom 2 – ročnom štúdiu v učebných odboroch pre záujemcov, ktorí splnili podmienku vzdelania najmenej výučným listom v inom učebnom odbore. Štúdium končí záverečnou skúškou a vydaním výučného listu.
- vzdelávanie na získanie nižšieho stredného vzdelania
2. Hlavné úlohy školy SOŠ pre školský rok 2017/2018:
- Zvýšiť kvalitu absolventov SOŠ,
- Zvýšiť kvalitu personálneho zabezpečenia,
- Zlepšiť materiálno-technické zabezpečenie SOŠ,
- Zlepšiť činnosť COVP,
- Zlepšiť kvalitu života v školskom internáte,
- Zabezpečiť financovanie činnosti SOŠ
3. Potreby profesionálneho rastu pedagogických zamestnancov
Je potrebné, aby sa zvyšoval profesionálny rast pedagogických zamestnancov študovaním právnych platných predpisov v školstve.
4. Plán ďalšieho vzdelávania pre školský rok 2017/2018
Samotný plán ďalšieho vzdelávania vychádza z plánov predmetových komisií (PK) a osobných plánov profesijného rastu pedagogických zamestnancov. Je prerokovaný na začiatku každého školského roka. Vyhodnocovaný je na konci školského roka, prípadne priebežne podľa požiadaviek a potreby praxe. Plán je vytvorený podľa potrieb školy a podľa ponúk vzdelávacích inštitúcií. V pláne je zahrnuté formálne, neformálne a informálne vzdelávanie.
P.č. | Titul | Meno | Priezvisko | Druh vzdelávania | Vzdelávacia inštitúcia | Názov vzdelávacieho programu |
1. | Ing. | Ľubomír | Kovaľ | informálne | Individuálne | Legislatíva v školstve, školský manažment |
2. | Mgr. | Zdenka | Burdová | formálne | CPPaP | Vzdelávanie v oblasti protidrogovej prevencii |
3. | PaedDr. | Viera | Bírošíková | formálne | SASS | Netradičné športové hry |
4. | Mgr. | Jana | Regrutová | informálne | individuálne | Štúdium odborných textov – výučba predmetov AJ a NJ |
5. | Mgr. | Otto | Csóka | informálne | individuálne | Samoštúdium slovenskej literatúry a didaktiky tvorby testov
|
Spolupráca s miestnou knižnicou na Trnávke – akcie, podujatia, prednášky
|
||||||
Legislatívne a právne predpisy v školstve
|
||||||
Výchova k ľudským právam
|
||||||
Zintenzívnenie práce PK | ||||||
6. | Mgr. | Jozef | Činčár | Informálne | individuálne | Legislatíva a právne predpisy
Spotrebiteľské správanie |
7. | Mgr. | Juraj | Ďurian | Informálne | individuálne | Štúdium školskej legislatívy |
8. | Mgr. | Henrieta | Šutovská | informálne | individuálne | Legislatíva a právne predpisy
|
9. | Mgr. | Eliška | Hianiková | informálne | individuálne | Štúdium telovýchovnej a školskej legislatívy |
Nové športy v telesnej a športovej príprave | ||||||
10. | RNDr. | Ľudmila | Hrachovinová | formálne | MPC MB | Školenia pre výchovných poradcov |
11. | Ing. | Soňa | Javorská | informálne | individuálne
Pataky&spol. |
Legislatíva a právne prostredie podnikania |
12. | Ing. | Darina | Kováčová | informálne | individuálne | Štúdium odbornej literatúry a inovácií v oblasti elektrotechniky |
13. | Ing. | Silvia | Sýkorová | informálne | Individuálne
|
Školenie obsluhy CNC drevoobrábacích strojov,
Základy programovania CNC drevoobrábacích strojov |
14. | Mgr. | Adrián | Lelovič | formálne | Individuálne
Learn2Code, Vajnorská 100/A, 83104 Bratislava |
Kreslenie elektrotechnických schém v programe PROFICAD, a Solid CAM.
Java pre začiatočníkov |
15. | Ing. arch. | Dagmar | Mikušková | informálne | individuálne | Prednášky a školenia stavebných firiem
podľa ponuky |
16. | Ing. | Jana | Palšovičová | informálne | individuálne | Legislatíva v školstve, komunikácia, manažment |
17. | Ing. | Peter | Pavlík | Informálne, formálne | individuálne | Samovzdelávacie štúdium dostupnej odbornej literatúry, odborných časopisov
a prostredníctvom internetu v oblasti mikrometricky presného obrábania kovov |
Samovzdelávacie štúdium dostupnej odbornej literatúry, odborných časopisov
a prostredníctvom internetu v oblasti sústružníckych a portálových obrábacích centier a CNC dlho točných automatov |
||||||
Java – programovanie, programovanie CNC strojov | ||||||
18. | Ing. | Zuzana | Ščepková | Informálne | Individuálne
JAFIN, s.r.o. |
Legislatíva a právne predpisy
účtovníctva |
19. | Ing. | Marta | Zahradníková | informálne | individuálne | Legislatívne a právne predpisy v školstve
|
Štúdium odbornej literatúry a inovácií v oblasti strojárstva | ||||||
20. | Ing. | Juraj | Šulavík | informálne | individuálne | Štúdium odbornej literatúry a inovácií v oblasti strojárstva |
21.
|
Ing. | Peter | Čordáš | informálne | individuálne | Legislatívne a právne predpisy v školstve |
22. | Tibor | Czuczor | formálne | individuálne | Kreslenie elektrotechnických schém v programe PROFICAD, a Solid CAM. | |
23. | Josef | Daněk | informálne | individuálne | Štúdium odbornej literatúry a inovácií v oblasti strojárstva | |
24. | Mgr. | Mária | Krullová | informálne | individuálne | Ekonomický program OMEGA – samoštúdium. Prednášky a školenia ekonomických firiem – oblasť účtovníctva -podľa ponuky |
25. | Bc. | Jozef | Halinkovič | formálne | Boukal s.r.o., Botto a.s. | Školenie obsluhy CNC drevoobrábacích strojov,
Základy programovania CNC drevoobrábacích strojov |
26. | Milan | Tahotný | informálne | individuálne | Štúdium odbornej literatúry a inovácií v oblasti
drevárskej a stavebnej výroby – samoštúdium |
|
27. | Mgr. | Peter | Blaškovič | formálne | individuálne | Java – programovanie, programovanie CNC strojov |
28. | Ladislav | Pikali | formálne | Zváračska škola
Zvartech s.r.o. |
Základný zváračský kurz metódou TIG | |
29. | Alojz | Hrdý | informálne | podľa ponuky firiem
individuálne |
Štúdium odbornej literatúry a inovácií v oblasti
maliarskej a stavebnej výroby – samoštúdium |
|
30. | Milan | Riška | informálne | podľa ponuky firiem
individuálne |
Štúdium odbornej literatúry a inovácií v oblasti
stavebníctva – samoštúdium |
|
31. | Tibor | Zahradník | formálne | zváračská škola Zvartech s.r.o. | Základný zváračský kurz metódou TIG | |
32. | Benedikt | Žitný | informálne | podľa ponuky firiem
samoštúdium |
Nové technológie v oblasti strojárenskej výroby | |
33. | Jozef | Axamit | informálne | individuálne | Legislatíva v školstve | |
34. | PhDr. | Helena | Šulyová | informálne | individuálne | Legislatíva v ŠI
Pedag. tlač |
35. | Bc. | Kvetoslava | Manová | informálne | individuálne | Legislatíva v ŠI,
Pedag. tlač, Publikácie pre koordinátorov DZ a SPJ |
36. | Zdenka | Smoradová | informálne | individuálne | Legislatíva v ŠI
Pedag. tlač |
|
37. | Bc. | Mária | Mundoková | informálne | individuálne | Legislatíva v ŠI
Pedag. tlač |
38. | Marta | Podolcová | informálne | individuálne | Legislatíva v ŠI
Pedag. tlač |
|
39. | Igor | Ňaňo | informálne | individuálne | Legislatíva v ŠI
Pedag. tlač |
|
40. | Miroslav | Hložka | informálne |
individuálne |
Legislatíva v ŠI
Pedag. tlač |
|
41. | Jozef | Sloboda | informálne |
individuálne |
Legislatíva v ŠI
Pedag. tlač |
|
42. | Mgr. | Juraj | Hamran | informálne |
individuálne |
Legislatíva v ŠI
Pedag. tlač |
43. | Mgr. | Simona | Albertová | informálne |
individuálne |
Legislatíva v ŠI
Pedag. tlač |
44. | Bc. | Adela | Hudáková | informálne |
individuálne |
Legislatíva v ŠI
Pedag. tlač |
5. Systém merania a kontroly
Vyhodnotenie vzdelávacích aktivít je východiskom skvalitnenia ďalšieho edukačného procesu na škole, a práve spätnou väzbou s následnou korekciou možno dosiahnuť zdokonalenie systému ďalšieho vzdelávania. Vyhodnotenie sa vykonáva na konci školského roka.
Vo vyhodnotení sa zameriame na to, ako škole prospela účasť pedagógov na vzdelávaní, aké zmeny nastali v procese výchovy a vzdelávania (napr. uplatňovanie získaných zručností, poznatkov, schopnosť konkretizovať východiská pre riešenie problému a pod.).
Na posúdenie konkrétnych zistení budeme využívať hospitácie (pozorovanie zmien v edukačnom procese účastníkov vzdelávacej aktivity), autoevalváciu (napr. vlastné hodnotenie plánu profesijného rastu), či dotazníkmi (zistiť ako uplatnili účastníci vzdelávacích podujatí získané poznatky a spôsobilosti vo svojej praxi.
Všetky zistenia budeme robiť s časovým odstupom po ukončení vzdelávacej aktivity.